Cisco CME подключение SIP клиентов сторонних производителей
1. Активируем сервис регистрации SIP клиентов:
voice service voip
redirect ip2ip
sip
registrar server
voice register global
mode cmesource-address 192.168.101.1 port 5060 (порт а адресс SIP сервера)
max-dn 10 (максимальное колличесво регестрируемых номеров)
max-pool 10 (максимальное колличесво регестрируемых устройств)
authenticate register
authenticate realm 192.168.101.1 (без этого параметра не работают некоторые клиенты)
отображение даты и времени
timezone 30
time-format 24
date-format Y/M/D
dialplan-pattern 1 3.. extension-length 3 extension-pattern 3.. (не обязательно, ноя как правило задаю)
tftp-path flash:
create profile sync 0000112448406511 (команда create profile)
!
voice register dn 1number 301
name XLite - необязательный параметр для отображения на елефлне
label XLite - необязательный параметр для отображения на елефлне
!
4. Определим SIP клиентов:
voice register pool 1
id mac 0000.0000.0301 - не влияет на регистрацию, но обязательныйnumber 1 dn 1 - привязываем кнопку устройство к номеру (кнопка 1 номер 1)
incoming called-number 301
voice-class codec 1
username 301 password 301
!
После этого при правильной настройке клиента он должен зарегистрироваться на Cisco CME.
Для проверки регистрации можно использовать следующие команды:
show voice register statistics - команда показывает статистику регистрации
kievS-WRTR1#show voice register statistics
Global statistics
Active registrations : 1
Total SIP phones registered: 2
Total Registration Statistics
Registration requests : 104
Registration success : 25
Registration failed : 79
unRegister requests : 22
unRegister success : 22
unRegister failed : 0
Attempts to register
after last unregister : 0
Last register request time : 09:40:46.706 UTC Fri Nov 30 2012
Last unregister request time : 14:40:32.362 UTC Tue Sep 25 2012
Register success time : 09:40:46.710 UTC Fri Nov 30 2012
Unregister success time : 14:40:32.363 UTC Tue Sep 25 2012
show voice register all -команда показывает конфигурационную и регистрационную информацию
Troubleshooting Call Setup
Commands for troubleshooting calls over SIP trunks are essentially the same as you use for regular SIP GW and CME troubleshooting.Show commands:
- show ephone registered—Verifies ephone registration.
- show voip rtp connection—Displays information about RTP named-event packets, such as caller-ID number, IP address, and ports for both the local and remote endpoints.
- show sip-ua call—Displays active UAC and user agent server (UAS) information on SIP calls.
- show call active voice brief—Displays active call information for voice calls or fax transmissions in progress.
- debug ccsip message—Enables all SIP SPI message tracing, such as those that are exchanged between the SIP UAC and the access server.
- debug voip ccapi inout—Traces the execution path through the call control API.
- debug voice translation—Checks the functionality of a translation rule.
- debug ephone detail mac-address <mac of phone> —Sets detail debugging for the Cisco IP phone.
- debug voip rtp session named-events—Enables debugging for Real-Time Transport Protocol (RTP) named events packets.
- debug sccp message—Displays the sequence of the SCCP messages.
Комментариев нет:
Отправить комментарий